close

《Any dream will do》-
Joseph
I closed my eyes, drew back the curtain
To see for certain what I thought I knew
Far far away, someone was weeping
But the world was sleeping
Any dream will do

Joseph & Children
I wore my coat, with golden lining
Bright colours shining, wonderful and new
And in the east, the dawn was breaking
And the world was waking
Any dream will do

Joseph
A crash of drums, a flash of light
My golden coat flew out of sight
The colours faded into darkness
I was left alone

Joseph & Children
May I return to the beginning
The light is dimming, and the dream is too
The world and I, we are still waiting
Still hesitating
Any dream will do 

Joseph
A crash of drums, a flash of light
My golden coat flew out of sight
The colours faded into darkness
I was left alone

Joseph & Children
May I return to the beginning
The light is dimming, and the dream is too
The world and I, we are still waiting
Still hesitating
Any dream will do


年前的某一天,我帶我媽跑去逛高雄的新光三越跟sogo。在頂樓的海山音樂旁,聽到了這首《any dream will do》。在那一瞬間,好像被電到一般,這首歌就如同一把鑰匙,開啟了被我擱置在角落許久,那另外一個屬於英國回憶的老舊盒子。

那時候我們家隔壁住了一對大陸夫婦和他們的兩個女兒,康伯伯跟我爸一樣都是去那唸書的學生。他們的大女兒叫康妍娜,小我一歲,是個戴著大眼鏡,很機靈,反應很快的小女生。但是因為他比我早去英國,所以英文比我溜很多,開玩笑吵嘴時常被他反將一軍。

她在學校裡面參加了合唱團跟樂隊,演奏的樂器是cello-大提琴,個頭嬌小的她總是固定幾天會在背上背了個很大的黑箱子搭校車上學,平時沒事時,我也蠻常到他們家去聽她練琴唱歌的。

《Any dream will do》這首歌到底跟他有什麼關係呢?合唱團有一學期做出了個校園的音樂劇演出。說實在,我一直到最近才去查到那齣音樂劇的全名叫做《JOSEPH AND THE AMAZING TECHNICOLOR DREAMCOAT》。那時候的我只知道男主角叫joseph,他爸送了他一件七彩的大衣,然後這是一個聖經故事…就這樣而已

這首《Any dream will do》可以說是他的主題曲吧,weep這個單字就是在這首歌學會的:P,好~這不是重點。好朋友有演出,我當然會去捧場囉。雖然沒有辦法從頭到尾的把每一個細節都記下來,但是有幾首歌跟有幾幕的畫面到現在都還清晰的烙印在我腦海中。

除了這首《Any dream will do》之外,另外一首我也記得很清楚的歌是joseph's coat,在我手邊這張原聲帶中是屬於jacob and son的一小段。那時候很佩服他怎麼可以記住這麼多歌詞裡面顏色的單字?如果不是因為請他教我這首歌的話,我大概也不會知道這麼多顏色的單字吧:P 雖然現在還背的出來的屈指可數...

可以聽一下影片後半段那邊唱的顏色,看你聽的出來幾種,我算了算歌詞好像有29種吧


It was red and yellow and green and brown
And scarlet and black and ochre and peach
And ruby and olive and violet and fawn
And lilac and gold and chocolate and mauve
And cream and crimson and silver and rose
And azure and lemon and russet and grey
And purple and white and pink and orange

後來國一暑假再去英國玩的時候,我們就不是住在原本那個家了,聽說他們也舉家遷移到曼徹斯特,所以也沒見到面,轉眼一晃就是十一、二個年頭了…好快,不過我相信yanna到哪裡都可以過的很好的

BEST  WISHES

arrow
arrow
    全站熱搜

    TRX 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()